Hemskickad från akuten... ( )
Hem Om mig Kontakt

Hemskickad från akuten...

24/8 01:34

Har precis kommit hem från Gynekologiska Akutmottagningen. Inte precis den trevligaste platsen att besöka 😞 Vi kom dit, blev insläppta och jag blev snabbt omhändertagen. Dock var det endast en gynekolog på plats och han sprang till och från operationer hela tiden. Hur i helvete kan man endast ha EN jävla läkare på en akutmottagning? 😳 Framförallt när det ligger flera patienter med smärtor. Jag fick i alla fall ligga i en säng och det ska jag vara tacksam för. Inte alltid man får det där. Kan ju säga att Gynekologiska Akutmottagningen är under all kritik. Det finns inga enskilda rum som man kan ligga i, väldigt märkligt. Framförallt med tanke på att det är ett känsligt ämne när det handlar om gynekologiska sjukdomar eller till och med övergrepp 😳

Nog talat om hur dålig vården är, det vet vi ju alla... Mina smärtor blev värre så en sjuksköterska pratade med läkaren om att få ge mig något starkare smärtstillande än Alvedon. Efter en stund kom sjuksköterskan tillbaka till mig och gav mig två val; antingen så stannar jag kvar och väntar samt får 1 st OxyNorm mot smärtan eller så får jag 2 st OxyNorm och åker hem, men kommer tillbaka på morgonen. Ni hör ju själva hur sjukt det låter 😳 Bara för att få bort mig från akutmottagningen så får jag en extra OxyNorm. Sinnessjukt! Liksom jag är inte ute efter morfin-tabletter, jag vill ha hjälp med mina besvär. I alla fall så valde jag att åka hem och återkomma på morgonen. Älskling var trött och behövde sova. Stackarn hade ju jobbat 😞

Till er alla som är nyfikna
Jag har efter ett missfall fått så jävla ont i nedre delen av magen, höfterna och ländryggen. Det både värker och krampar 😢 Vi var på Gynekologiska Akutmottagningen för en vecka sedan och gynekologen misstänkte Endometrios. Dock kunde hon då inte göra någon utförlig undersökning. Istället blev jag hemskickad med 4 st OxyNorm. Jag har en inbokad tid hos Gynekolgmottagningen nästa vecka, men smärtorna blev såpass värre igår så vi fick åka till akuten. Nu är smärtan så hög så inte ens morfin hjälper... Det finns en stor chans att jag blir inlagd och eventuellt opererad 😢 Håll tummarna för att allt går bra för mig!

(null)


  • 2018-08-24
  • kl.01:34:17
  • Kategori: Kvinnor





  • Kommentera här
    Design og koding: Ina Anjuta

    Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg