Beroende i 8 år... ( )
Hem Om mig Kontakt

Beroende i 8 år...

Efter 8 år vågar jag kliva fram och erkänna att jag är beroende av opiater 💊 Det lilla, underbara lyckopillret som fick mig att känna mig hel. Utan morfin kunde jag inte vara jag. Men lyckoruset dolde en mörk hemlighet; abstinensen från helvetet. Jag har haft stora problem med min mage, kramper i benen, skakningar, kräkningar, migrän, muskelsmärtor med mera. Jag hade en puls på 125 i viloläge, vilket är otroligt påfrestande för hjärtat. Fan så mycket jag medvetet har skadat min kropp under alla dessa år. Och jag har ändå bara fått opiater utskrivet på recept av läkare. Hur i helvete tänker läkare när dom bara kastar ut opiater som om det vore godis? Opiater är ju en av dom starkaste substanserna som finns och man blir beroende så snabbt att man knappt ens hinner blinka.
 
Nu är det stopp för mitt beroende 🚨 Helt fel avdelning och helt fel sjukhus, men helt jävla rätt läkare som ger mig rätt behandling och tror på mig och att jag vill bli fri. Nu är det första dygnet avklarat och jag känner mig motiverad till att fortsätta behandlingen. NEVER GIVE UP 👊🏼
 
(null)
  • 2018-04-20
  • kl.10:21:00
  • Kategori: Allmänt





  • Kommentera här
    Design og koding: Ina Anjuta

    Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg