Åter igen på akuten... ( )
Hem Om mig Kontakt

Åter igen på akuten...

Halloj!

Hur mår ni? Jag har fortfarande fruktansvärt ont i ryggen 😢 Har inte sovit mer än 20 minuter i natt. Gick runt i lägenheten som om jag var en kvinna som skulle föda barn. Fick panik pga smärtan. Låg och sov en liten stund i soffan framåt 05-tiden. Ändå var jag på jobbet imorse. Ingen annan gör ju mitt jobb så var tvungen. Men har helt underbara brukare som förstod mitt mående och hjälpte till så mycket de kunde 😊 Dock kände jag att smärtan var för jobbig och jag behövde söka åter igen läkarvård. Jag ringde min vårdcentral vid 09-tiden imorse. Sjuksköterskan jag pratade med sa att vårdcentralen var stängd idag och att jag ska direkt vända mig till den akutmottagning jag var på igår. Dock kunde jag inte släppa mitt arbete utan fick istället dra ihop schemat så gott det gick. Blev klar vid 13:15, åkte direkt från min arbetsplats till akutmottagningen.

Idag var det mycket bättre personal i receptionen som tog hand om mig 😊 Jag förklarade varför jag var tillbaka. Den manliga sjuksköterskan tyckte att jag borde byta vårdcentral vilket jag håller med om. Han lovade att ordna så att jag kom in snabbt. Jag blev en gul patient idag också, dvs ej livshotande tillstånd, men akut. Satt inte länge i väntrummet förrän en distriktssköterska ropade upp mig. Jag följde med henne in på akutmottagningens insida och förklarade hela situationen åter igen. Hon försvann ifrån mig och kom ganska snabbt tillbaka med en OxyNorm-tablett, dvs morfin. Jag fick även lägga mig på en säng och hon stack in en spruta i sidan av ryggen. Minns inte vad medicinen hette, men det var muskelavslappnande (narkotikaklassad). Blev nästan direkt bättre, men fortfarande fanns en hel del smärta kvar. Distriktssköterskan förklarade att det går inte att ta bort all smärta vid ett ryggskott, men att lindra den ska man göra. Hon förstod inte hur läkaren igår kunde säga åt mig att endast ta Alvedon och Ipren. Det var skrattretande sa hon 😳

Hamnade åter igen i väntrummet. Jag kollade på alla folk som satt där, gick ut och rökte, smsade med några vänner. Tiden gick snabbt idag, för bara ett ögonblick senare ropades mitt namn upp igen. Dags för läkarsamtalet... Vilken läkare! När man såg henne kunde man tro att hon var en besserwisser, en sådan sur kvinna som var emot allt och alla. Men mig och mitt ryggskott förstod hon. Tack gode Gud 😊 Hon frågade hur medicinen jag fick fungerade och jag berättade som det var. Hon frågade om jag ville ha OxyNorm utskrivet och jag tackade ja. Fick även muskelavslappnande (ej narkotikaklassat) utskrivet. Jag har även fått en remiss till sjukgymnast. Något annat jag även fick var två veckors sjukskrivning. Hade jag haft ett jobb inom kommunen eller landsting så hade jag blivit glad. Det är ju tungt arbete där. Nu vill jag ju inte vara sjukskriven eftersom vi inte har tunga lyft förutom inköpen. Så jag är tillbaka på jobbet på måndag 😁

  • 2017-03-23
  • kl.17:00:00
  • Kategori: Jobb





  • Kommentera här
    Design og koding: Ina Anjuta

    Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg