FrĂ„gor och svar om min bok 😊 ( )
Hem Om mig Kontakt

FrĂ„gor och svar om min bok 😊

Vad heter din bok?
Titeln Àr det svÄraste att komma pÄ, jag velar fram och tillbaka. Just nu heter den Bakom mina tÄrar. Det kan dock komma att Àndras.

Vad handlar din bok om?
Den speglar mitt liv nÀr det var som jobbigast. Det börjar frÄn nÀr jag var 14 Är och framÄt. Missbruk, olyckor och psykiskt dÄligt mÄende Àr huvudÀmnen. Jag skriver som en dagbok i dÄtid sÄ att man ska fÄ en mer inlevelse.

Varför skriver du om just det?
Jag vill nÄ ut till andra som lever i samma situation som jag gjorde. Kanske kan min bok vÀcka dem. I början skrev jag för att min familj och nÀrmaste vÀnner skulle fÄ en inblick i hur jag mÄdde och vad som faktiskt hÀnde under 2012-2016. Nu Àndrade jag inriktning och mÄlgrupp, det kÀnns vÀldigt bra.

NÀr började du att skriva pÄ boken?
Jag började Är 2014, men skrev inte mycket dÄ. Sedan tog jag upp projektet igen Är 2015, men kom inte speciellt lÄngt dÄ heller. Det var Är 2016 som jag verkligen tog tag i boken pÄ allvar och kommer nu att gÄ hela vÀgen.

Hur ska framsidan se ut?
Det vet jag inte just nu, jag har mÄnga idéer. Ingenting ska vara 99%, allting mÄste kÀnns 100%.

Hur mÄnga kapitel har boken?
Just nu Àr det 23 stycken, men det kan bli bÄde mer eller mindre. Allt beror pÄ vad bokförlaget bestÀmmer.

Vilket var det roligaste kapitlet att skriva?
Givetvis det sista kapitlet i boken, hur jag lever och mÄr nu. Det Àr sÄ jag ser hur lÄngt jag har kommit i livet och hur mycket jag faktiskt har kÀmpat. Jag Àlskar att se resultat av nÄgot jag kÀmpat för.

Vilket var det jobbigaste kapitlet att skriva?
Alla kapitel i boken Àr jobbiga att skriva eftersom gamla minnen dyker upp. Jag skriver, grÄter, skriver igen och skrattar lite. Men om jag mÄste vÀlja ett kapitel som Àr absolut jobbigast sÄ Àr det Barteks död. Jag skulle kunna skriva en helt ny bok om den upplevelsen, men orden vill inte komma ur hjÀrnan. Det Àr svÄrt att beskriva hur allting var just dÄ, det var fruktansvÀrt.

Kommer nÄgon person att kÀnna sig utpekad i boken?
Kanske, kanske inte. Jag har valt att byta ut i princip alla namn sÄ att det inte ska uppstÄ nÄgra problem. Sedan kanske nÄgon lÀser och förstÄr att det Àr just den personen jag har skrivit om. Det finns vissa personer, framförallt nÀrmare vÀnner, som accepterat att jag anvÀnder deras riktiga namn.
 





  • Kommentera hĂ€r
    Design og koding: Ina Anjuta

    Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlÀgg