Blinka höger, blinka vänster! ( )
Hem Om mig Kontakt

Blinka höger, blinka vänster!

Ni vet den där spaken som sitter på vänstra sidan om ratten i bilen. Den finns där av en mycket speciell anledning. Den är till för att användas. Jo, det är sant. Om man glömmer att använda den spaken som sitter på vänstra sidan om ratten så kan en olycka ske. Precis idag har jag varit så nära att krocka TVÅ gången pga idioter som inte förstår vad en blinkers är! Hur jävla svårt kan det vara egentligen? Om man drar spaken uppåt så blinkar en lampa höger bak på bilen. Om man drar spaken nedåt så blinkar en lampa vänster bak på bilen. Det kan vara en mycket bra idé att lära sig detta. Ni vill väl inte orsaka någon annans död?

I den kommunen jag arbetar i så kan fan endast 8% av invånarna använda sig av blinkers. Det är sorgligt. När jag är ute och kör i arbetet så stöter jag på flera idioter som inte blinkar och är alltid så nära på att krocka med dom. Finns det inga trafikskolor i kommunen eller vad är det frågan om?! Är ni totalt hjärndöda?

  • 2017-01-22
  • kl.22:18:00
  • Kategori: Allmänt





  • Kommentera här
    Design og koding: Ina Anjuta

    Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg