Anorexia och bulimi? ( )
Hem Om mig Kontakt

Anorexia och bulimi?

Jag har en väninna som arbetar som psykiatrisjuksköterska. Vi har på senaste tiden blivit ganska tajta tillsammans. Igår frågade jag henne det här angående mina matvanor, dvs att jag har svårt att äta och när jag väl får ner mat så mår jag illa och spyr. Hon tror det beror på stressen, men kan även bero på andra psykiska faktorer. Jag fick som råd att uppsöka en läkare för att kolla om jag eventuellt börjar få anorexia och/eller bulimi. Det är viktigt att man i tidigt skede får hjälp berättade hon. Faktiskt så vet jag att min syster hade båda delarna. Jag håller dock inte på att räkna kalorier eller försöka banta. Eller, kanske gör jag det ändå men vill inte erkänna för mig själv. Detta är så sjukt svårt 😞

När jag var och handlade förut köpte jag bananer som jag kan äta som mellanmål. Igår köpte älskling clementiner till mig, snällt. Han säger att om man äter clementiner så blir man pigg och mår bra. Jag tror dock inte att clementiner är medicin, men det innehåller massor av C-vitamin som är bra för kroppen 😊

  • 2017-01-27
  • kl.15:15:00
  • Kategori: Allmänt





  • Kommentera här
    Design og koding: Ina Anjuta

    Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg