Tillbaka till jobbet... ( )
Hem Om mig Kontakt

Tillbaka till jobbet...

Ni som följer min blogg vet ju att jag varit sjukskriven sedan i onsdags. Anledningen var ju för att jag blev utbränd pga stress. Jag vilade upp mig hemma och idag kände jag mig utvilad och stark. Jag kom upp på morgonen hur lätt som helst och har kunnat hålla igång hela dagen utan att känna någon som helst trötthet 😊 Att arbeta heldagar (07:10-21:40) fungerar inte för mig längre och framförallt inte stress. Inom vården stressar man mycket, både fysiskt och psykiskt. Jag måste lära mig att lyssna på min kropp och sluta stressa. Det är dock lättare att säga än att göra 😞

Jag tyckte kvällens arbetspass gick bra, men inte helt utan stress. Fortfarande är schemat knökat och jag hann inte med någon rast 😞 Ändå lyssnade jag på lugn musik i bilen då jag körde mellan brukarna. När jag blir sen i schemat och det blir stressigt så måste jag försöka andas ut ändå. Skit samma om jag slutar en kvart senare... Jag vill leva länge och kunna må bra den tid som jag lever. Idag trodde jag nästan jag skulle frysa ihjäl pga vädret. Det har snöat hela dagen, fast endast lite lätt. Ge mig sommar och värme 😖

Nu väntar duschen på mig och sedan ska jag äta en clementin som kvällsmat. Jag är så glad att jag kan äta utan känna någon som helst smärta. Till och med tuggummi kan jag äta igen 😁 Undra om jag kan ligga och sova på högra sidan nu också?

  • 2017-02-06
  • kl.22:06:00
  • Kategori: Allmänt





  • Kommentera här
    Design og koding: Ina Anjuta

    Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg