Rättegång med glädjetårar ( )
Hem Om mig Kontakt

Rättegång med glädjetårar

Jag kan nu avslöja att jag var på Tingsrätten idag, som "misstänkt". Det är därför jag har mått dåligt senaste veckan. Inte så konstigt kanske? Jag satt fast 30 min i trafikstockning, ändå åkte jag 1,5 timme innan det började. När jag ringde domaren för rättegången och ursäktade mig för att jag kommer bli lite sen gick han i attack mot mig 😳 Otrevligare människa får man leta efter. I alla fall så kom jag dit nästan exakt då förhandlingen skulle börja. Åklagaren hälsade på mig och vi pratade lite innan. Han undrade vart min advokat var, vilket jag också undrade. En advokat ska ju höra av sig innan en rättegång, men inte min tydligen. Jag gick in och körde utan advokat, vilket jag absolut inte ångrar 😊

Alla satt med blickarna riktade mot mig i förhörssalen. Jag kände mig otroligt lugn och sansad. Eftersom jag inte hade någon advokat som pratade för mig så fick jag prata själv. Jag blev förvånad hur vuxet och tydligt jag pratade. Ni som känner mig vet att jag bryter när jag pratar, men inte idag. När dom ringde upp "vittnet" via telefon så fick även jag ställa frågor till honom. Jag hade en enda fråga och den var såpass klockren att jag fick han att trassla in sig själv. Kanske borde jag satsa på att bli advokat? 😉

Hur gick allt då? Jo, det gick så jävla bra. Jag vann ärendet och gick ut med glädjande besked 😁 Om min advokat hade varit närvarande så hade jag definitivt förlorat. Men jag klarar mig ensam, det har jag alltid gjort. Det är därför jag är såpass stark som jag är idag. Malina vs Sverige 1-0!






  • Kommentera här
    Design og koding: Ina Anjuta

    Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg