Psykiatrin kastar mig som en tärning ( )
Hem Om mig Kontakt

Psykiatrin kastar mig som en tärning

Ni har ju precis läst hur Sverige behandlar deras medborgare, dvs skit. Det slutar inte med det inlägget... Nej, även vården i Sverige är katastrof. Ni vet ju att jag senast skulle fått min ADHD-medicin i slutet av januari. Jag ringde Psykiatriska mottagningen där vi bor, min remiss hade de fått in men jag står i en kö givetvis. Min medicin kommer jag alltså få om ca tre månader. Helt sjukt 😳 Jag förklarade att jag bara måste ha den nu. Att jag inte klarar av en enda dag normalt. Att jag inte sover på nätterna. Sjuksköterskan jag pratade med sa att den läkaren som satte diagnoserna på mig ska skriva ut min medicin tills jag kommer in på den nya mottagningen. Suck, det var bara för mig att ringa Neuropsykiatriska mottagningen i min gamla stad 😞 Jag fick snabbt tag på en sjuksköterska där. Dock kunde den läkaren inte skriva ut recept, utan det skulle istället Psykiatriska Öppenvårdsmottagningen i min gamla stad göra. Jag ringde dit direkt och till min stora besvikelse vägrar dom släppa in mig bara sådär. Även om jag tillhör den mottagningen fortfarande så måste jag även där stå i kö för att en jävla läkare ska skriva ut min medicin. Är hela Sverige en enda kö eller? 😡

Det är bra att ha kontakter i mitt fall. Jag har en tjejkompis som jobbar som psykiatrisjuksköterska i samma stad som jag bor i. Direkt ringde jag henne och förklarade allt. Hon blev förvånad hur de behandlar mig. Jag fick prata med överläkaren på den mottagningen som hon arbetar på. Han sa att det finns något som heter tillfälligt recept och det är ett sådant jag borde ha nu. Jag frågade hur jsg skulle kunna ordna det. Överläkaren skulle ta upp detta på deras möte på måndag. Om allt går bra så kommer jag ha min medicin redan nästa vecka. Tror dock att det är för mycket att hoppas på i nuläget 😞 Jag är i alla fall glad att min tjejkompis försökte göra allt för att hjälpa mig, även hennes kollega. Nu håller jag båda tummarna för att allt ska bli bra 😊

Tydligen är all personal som jobbar inom psykiatrin i Sverige känslokalla och skiter i hur man mår eller vad man gör. Jag sa åt sjuksköterskan att jag kommer snart börja självmedicinera mig. Hon svarade inte ens på det 😳 Jag sa även att om jag inte får min medicin som jag är ordinerad snarast så kommer jag begå självmord. Även på det svarade hon inte. Hur fan ska man få hjälp och kunna må bra och leva ett liv om ingen jävel inom vården hjälper till? 😢

  • 2017-02-03
  • kl.13:23:00
  • Kategori: Allmänt





  • Kommentera här
    Design og koding: Ina Anjuta

    Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg