Tvingad till sjukskrivning! ( )
Hem Om mig Kontakt

Tvingad till sjukskrivning!

Som ni såg tidigare så har jag varit på akutmottagningen åter igen, dock inte samma sjukhus som förra veckan. Anledningen är att detta sjukhus som jag besökte idag är närmare där vi bor tillfälligt. Jag har inte kunnat sova på fyra nätter, får alldeles för ont i ryggen när jag ligger ner 😢 Det gör även fruktansvärt ont när jag sitter i t ex bilen eller i en vanlig stol. Jag har även svimmat pga smärtan så jag slog i huvudet i bordet och fick ett sår på sidan av huvudet 😞 Min vårdcentral vill inte ge mig en tid hos dom utan de hänvisar tillbaka till akuten. Vi alla vet ju att vården i Sverige är katastrof!


När jag kom till akutmottagningen idag fick jag berätta anledningen till att jag söker vård igen. En sjuksköterska tog alla möjliga prover på mig och de negativa resultaten var lågt blodtryck och feber. Ingenting som påverkar smärtan i ryggen dock.Jag fick lämna ett urinprov och direkt efter gjorde dom ett ultraljud på min urinblåsa. De ville se om jag kunde tömma mig ordentligt, vilket jag kunde som tur var 😊 Jag kunde varken sitta eller ligga i mitt rum på akuten, så jag fick stå hela tiden. En sjuksköterska blev orolig att jag skulle svimma åter igen, så hon kontaktade läkaren och bad att få ge mig något smärtstillande. Snabbt fick jag en spruta i ryggen med starkt muskelavslappnande. Bara några minuter senare kunde jag ligga i sängen, det var helt fantastiskt 😊 Tyvärr fanns smärtan kvar, men fick två Alvedon och en OxyNorm att svälja genom munnen.

Läkaren kom in till mig efter en stund och hon kände direkt igen mig. Förra året då jag var med om trafikolyckan så hade jag henne som läkare. Hon klämde och bankade på min rygg så jag skrek högt. Det enda jag bad henne om var att ta bort smärtan. Läkaren sa att smärtan kan hon inte få bort helt, men att hon ska höja dosen med smärtstillande. Jag skulle även få testa en apparat man sätter fast på ryggen som skickar ut stötar. Tyvärr var alla sådana upptagna på sjukhuset, men jag fick namnet på apparaten så att jag kan beställa på nätet. Sedan var det ju såhär att jag blev ju sjukskriven i två veckor sist jag var på sjukhuset. Dock var jag inte hemma och tog hand om mig själv. Istället jobbade jag på som vanligt. Inte bra, sa min läkare. Nu tvingade hon mig att vara sjukskriven i två veckor, men jag sa direkt ifrån. Till slut lyckades min läkare övertyga mig om att börja med fem dagars sjukskrivning. Så nu ska jag alltså vara hemma och klättra i gardinerna. Fy fan! 😞






  • Kommentera här
    Design og koding: Ina Anjuta

    Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg