Två läkarbesök ( )
Hem Om mig Kontakt

Två läkarbesök

Idag blev det två stycken läkarbesök för min del. Det första var på Vårdcentralen där läkaren lyssnade på mina lungor och kom fram till att jag har mykoplasma. Min hosta har ju inte gett med sig. Jag valde dock bort att dricka hostmedicin då den innehåller morfin. Så istället fick jag kortison jag ska andas in varje morgon och kväll. Hoppas verkligen att det fungerar bättre 😊 Har jag kommit ifrån morfinet så ska jag inte börja igen...

Läkarbesök nr 2 var på psykiatriska öppenvården, dvs ADHD-utredning. Läkaren ställde frågor och vi pratade en del om mitt liv idag igen. Trodde aldrig att jag skulle våga öppna mig för honom som jag faktiskt har gjort. Det känns jättebra, han är ju där för mig och inte för att sprida rykten om mig och mitt förflutna. Sedan gjorde han en hälsokontroll på mig, där jag blev godkänd. Nästa besök för min ADHD-utredning är med en psykolog och jag hoppas att hon är lika bra som min läkare.






  • Kommentera här
    Design og koding: Ina Anjuta

    Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg