Nej till kvinnomisshandel đŸ‘ŽđŸŒ ( )
Hem Om mig Kontakt

Nej till kvinnomisshandel đŸ‘ŽđŸŒ

Det hĂ€r med kvinnomisshandel, det Ă€r vanligare Ă€n vad man tror. För mig Ă€r det viktigt att kunna prata om det. Varför ska man hĂ„lla det inom sig? Jag har sjĂ€lv blivit utsatt av det frĂ„n flera killar jag varit tillsammans med. Jag blev kallad fula ord dagligen och till slut trodde jag att det stĂ€mde. Mitt sjĂ€lvförtroende sjönk till botten. Har idag fĂ„tt upp det betydligt högre, men jobbar dagligen med att lyckas mĂ„ bra hundra procent. Jag accepterar inte kvinnomisshandel, varken psykisk eller fysisk. Vi kvinnor Ă€r kĂ€nsliga, sĂ„ ta hand om oss istĂ€llet. Vi Ă€r exakt lika mycket vĂ€rda som mĂ€nnen, vi borde Ă€ven ha samma löner. TyvĂ€rr Ă€r samhĂ€llet katastrof och förnedrar oss kvinnor. ÄndĂ„ Ă€r det vi som Ă€r starkast och föder fram barn Ă„t vĂ„ra mĂ€n. DĂ„ Ă€r det absolut inte okej att slĂ„ sin flickvĂ€n/fru. Vi behöver kĂ€rlek!

Jag blev sĂ„pass misshandlad vid flera tillfĂ€llen att jag fick söka akut sjukvĂ„rd. NĂ„gra gĂ„nger Ă„kte jag Ă€ven in med ambulans. Fick sprickor i armar, hĂ€nder, fötter mm. Jag fick min kĂ€ke ur led ett antal gĂ„nger och flera sĂ„r som behövde sys. Även fick jag knivar riktade mot min hals och stryptag som gjorde att jag svimmade av. Att jag inte lĂ€mnade de som misshandlade mig var pga hot. MĂ„nga tycker att vi kvinnor Ă€r korkade som inte lĂ€mnar Ă€ndĂ„, men det Ă€r inte sĂ„ lĂ€tt. Dels Ă€r hoten sĂ„pass hĂ„rt riktade och sedan finns konstigt nog kĂ€rleken fortfarande dĂ€r.

Man ska inte vara rĂ€dd för att berĂ€tta om det man varit med om. Jag vet att kanske lĂ€ser de som misshandlat mig en gĂ„ng i tiden detta, men jag bryr mig inte. För mig Ă€r det viktigt att dela med mig och kanske hjĂ€lpa andra kvinnor som sitter i den sitsen jag var i. Jag finns hĂ€r för er, tjejer! Ett tips Ă€r att om du som kvinna befinner dig i ett förhĂ„llande dĂ€r du blir misshandlad fysiskt eller psykiskt; tala om det för din familj, en vĂ€n eller ring Kvinnofridslinjen. NĂ„got mĂ„ste göras innan det gĂ„r för lĂ„ngt. Jag vet exakt hur det kĂ€nns att bli slagen av en person man Ă€lskar, hur det kĂ€nns nĂ€r han skriker elaka saker Ă„t en. Men stĂ„ pĂ„ er tjejer, ni Ă€r inte vĂ€rdelösa. Ni mĂ„ste komma ifrĂ„n det livet och hitta den rĂ€tta mannen. Det Ă€r aldrig okej att slĂ„ en kvinna đŸ‘ŽđŸŒ

 
  • 2016-11-24
  • kl.17:54:00
  • Kategori: Kvinnor





  • Kommentera hĂ€r
    Design og koding: Ina Anjuta

    Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlÀgg