Den jobbiga ryssen! ( )
Hem Om mig Kontakt

Den jobbiga ryssen!

Ni vet när man bor på olika ställen ihop med andra människor så stöter man ihop med vissa idioter. Jag har råkat ut för den största idioten av dem alla... En man från Vitryssland. Hans hjärna glömde han att packa ner i resväskan innan han åkte hit. Dagligen står han ute och röker, försöker prata med alla på ryska, men ingen förstår honom. Han förstår lite polska, på det sättet försöker jag kommunicera med honom. I början var jag trevlig mot honom, liksom han hade inte gjort mig något illa? Men nu är jag rejält förbannad på honom. Han frågar alltid vad klockan är i Sverige, hur svårt är det att ändra sin egna mobil till rätt tid i det landet man bor i för tillfället? Han frågade även alla som bodde här i förrgår om vi hade laddare till hans iPad. Brukar man inte ta med sig laddare till sina saker? Det gör i alla fall jag när jag åker någonstans. När han står ute hela dagarna så klagar han på kylan, jag har bett honom hålla tyst och gå in så slipper han klaga. Då var det problemet löst liksom!

Han ville också ringa hem till Vitryssland och sina barn från min telefon. Jag sa definitivt nej, förklarade att det är dyrt och jag inte lånar ut min telefon. Då blev han sur och gick i väg. Igår satt han och åt kvällsmat i köket och jag skulle hämta S vid bussen. När jag kör i väg springer han ut och glor på mig som en idiot. Jag har redan en pappa, behöver inte en till. Och speciellt inte en idiot som honom. Om jag vill köra min bil så gör jag det, även om jag inte vill köra honom.

Han frågade förut idag om jag kunde köra honom till affären och höll upp en smutsig 20-lapp. Nej, tyvärr inte lilla gubben. Här i Sverige vi erbjuder mer bensinpengar än så. Det är ju pinsamt... Om jag behöver skjuts jag erbjuder minst 200-300 kr. Hade ändå aldrig kört honom, även om han gett mig mer pengar. Liksom jag är ingen taxichaufför. Om han valt att bo här får han för helvete se till att hålla koll på bussar. Idag kom han med en karta över Sverige också, han undrade vart vi var. Det stod med stora bokstäver exakt vart vi befann oss? Är han dum i huvudet på riktigt eller skojar han med mig? Åker man till ett land får man se till att kunna ett språk som talas i landet och veta vilken stad man är i. Som tur är ringde min älskling och räddade mig i den situationen.

Det värsta är att nu kom han precis och knackade på min dörr och ville ha en cigg. Men för helvete gå och köp dina egna cigaretter! Du har två ben och det är bara att promenera och ta bussen. Hur svårt kan det vara? Eller varför tog du inte din egen bil hit om det är så svårt att gå och åka buss? Givetvis kommer jag ta upp detta hemska beteende med hyresvärden imorgon, jag accepterar inte detta överhuvudtaget. Jag vill känna mig fri här att göra exakt vad jag vill. När kommer detta att ta slut, en människa som han kan inte vara frisk?! Ni kommer säkert få höra mer vad denna idioten gör och säger... Så detta är bara del 1.

  • 2016-11-20
  • kl.20:33:00
  • Kategori: Allmänt





  • Kommentera här
    Design og koding: Ina Anjuta

    Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg