Sista morfin-tabletten... ( )
Hem Om mig Kontakt

Sista morfin-tabletten...

Hur mår jag för övrigt med kroppen? Jag har huvudvärk och mår illa idag, jävla mediciner som gör såhär med mig. Försöker tänka bort smärtorna, men det lyckas inte speciellt bra. Min rygg och nacke gör ont då och då, men är betydligt bättre nu än vad det var. Jag behöver inte äta starka smärtstillande längre och jag vill framförallt inte göra det. Har i en månads tid trappat ner med morfinet, vilket har gått helt okej bra. Såklart jag har fått abstinens, men jag har klarat det bra. Min kropp behöver inte morfin längre, det är min hjärna som är van och behöver det. Helt sjukt hur en tablett kan bli så beroendeframkallande. Morfin ger samma effekt på hjärnan som heroin, det är för jävligt.

Idag är det i alla fall sista gången jag tar morfin. Sedan är det endast vid akuta situationer då jag skadar mig allvarligt... Och det får vi ju inte hoppas att jag gör. På bilden nedan är det min sista tablett som jag har. Nästa vecka blir alltså första veckan utan morfin helt. Har ätit smärtstillande mediciner sedan 2013 och blivit beroende. Nu är det adjöss med dessa hemska tabletter, nu ska min hjärna och mage fungera normalt igen 😃

Ni kan ju tänka er själva hur otroligt mycket abstinens jag kommer få nu i början. Jag kommer ha jätteont i kroppen, känna mig sjuk, diarré, ont i magen, svettningar, illamående, kräkningar, nedstämdhet, humörsvängningar, minskad matlust och minskad sexlust... Men jag kommer klara det 😃



  • Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg