Viktminskning på fel sätt ( )
Hem Om mig Kontakt

Viktminskning på fel sätt

Får många kommentarer just nu från mina vänner ang att jag rasat i vikt. Ja, jag har gjort det och kan inte hjälpa det. Nej, jag är inte sjuk. Punkt. Problemet började efter min blindtarmsoperation i februari i år. Jag fick utskrivet stark morfin en längre tid. Sedan var jag med om en bilolycka i somras som orsakade rygg- och nackskador. Blev att äta stark morfin igen. När man äter starka smärtstillande så tappar man aptiten. Jag trodde att jag skulle få tillbaka min aptit när jag slutade med alla mediciner, men tyvärr inte. Idag förstår jag hur skadligt morfin är för kroppen. Jag vill egentligen inte ta några mediciner alls nu för tiden, vilket jag inte gör längre. Tar endast vid behov och då måste det finnas en riktigt bra anledning. Nu menar jag inte morfin eller andra starka mediciner, jag pratar om att jag tar endast Alvedon vid behov.

Idag har jag endast ätit tre stycken varma baguetter. Det var min frukost. Mer har jag inte ätit. Det är absolut inte bra, men jag känner ingen direkt hunger längre. Jag vet ju att jag måste få i mig näring, men det går bara inte. När jag äter så måste jag kämpa för att få ner en liten portion. Det tar lång tid och jag blir mätt efter bara några tuggor. Att jag går ner i vikt är ju bra, men det är på alldeles fel sätt. Jag vet det och behöver inte höra det från alla dagligen!

  • 2016-12-09
  • kl.15:01:00
  • Kategori: Djuren





  • Kommentera här
    Design og koding: Ina Anjuta

    Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg