Skippa skitsnacket! ( )
Hem Om mig Kontakt

Skippa skitsnacket!

Skitsnack är något som alla har råkat ut för någon gång i livet. Det gör ont och oftast är inget av ryktet sant. Skitsnack finns överallt i hela världen, på arbetsplatsen, i skolan, i vänskapskretsen, i området där man bor, PRECIS ÖVERALLT! Även om man försöker stoppa skitsnack så lyckas man aldrig. Det sprider sig lika snabbt som ett virus och de personerna som skapar dom har inget liv.

Jag fick veta igår att det går rykten om mig där jag bor. Det är hemska påståenden som absolut inte stämmer. Folk som inte ens känner mig snackar skit om mig. Alltså herregud, vart får folk det ifrån? Kan man inte hålla sig till sanningen istället? Varför vill man folk illa hela tiden? Jag vet att man inte kan älska alla, men för det behöver man inte gå och snacka skit om varandra. Tycker man inte om en person så vänd ryggen istället och ge mer energi till de man älskar. Att snacka skit tar oerhört mycket energi och man slösar bort sin tid. Jag är inte den snyggaste tjejen, inte den smartaste, inte den snällaste eller trevligaste. Alla har sina bra sidor och sina dåliga. Det finns stunder i mitt liv där jag gjort saker som absolut inte varit bra, som jag ångrar och helst vill glömma. Att de man då umgicks med började snacka skit var ju självklart, men att de förvränger allt är helt sjukt. Minns ni den visk-leken man körde i skolan? Man satt i en ring och första personen skulle säga ett ord och viska till nästa person och sedan skulle den personen föra ordet vidare osv. Alltid hörde man fel och förvrängde ordet så sista personen som sa ordet högt fick ett helt annat ord än det som sades i början. Precis så är det med skitsnack och rykten också. Alltid vill man höja historien och lägga på eget material.

Jag är 24 år och ska inte behöva känna mig utpekad när jag går utanför lägenheten. Inte heller att jag ska känna mig utpekad på en fest eller att folk viskar om mig. Jag är för gammal för detta. Såklart jag blir ledsen, det är ju mänskligt att bli det. Dock håller jag huvudet högt, vänder ryggen och ger fingret till alla idioter som snackar skit om mig och mina vänner. Ni är ingenting i mina ögon, ni får inte min energi eller uppmärksamhet mer än detta inlägget. Jag vill att ni som snackar skit om mig, läser detta inlägg, printar ut det och ramar in det på väggen. Jag är inte dum, jag vet ALLT! Ni kommer inte få något tillbaka från mig, jag kommer inte snacka skit om er. Ni är inte ens värda skitsnack. Gud kommer ge er ett straff så det räcker och blir över. Puss och kram, lycka till i helvetet ni som snackar skit. Ni kan inte trycka ner mig, jag är en krigare och kommer aldrig sluta kriga.






  • Kommentera här
    Design og koding: Ina Anjuta

    Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg