Tillbaka till ortopedakuten ( )
Hem Om mig Kontakt

Tillbaka till ortopedakuten

Eftersom jag trodde stygnen hade gått upp pga blodet bestämde jag mig för att åka tillbaka till ortopedakuten. Även smärtan var ju ett problem. Jag ringde 1177 för rådgivning och tidsbokning, vilket idag fungerade bra. Sjuksköterskan jag pratade med sa att det är något som inte stämmer om det gör så ont som jag beskrev. Hon bokade en tid på jouren, dvs inte ortopedakuten. Jag fick själv boka en sjuktaxi vilket var ganska krångligt och språket mellan oss krockade. Kvinnan på taxibolaget pratade knappt svenska, men taxin kom på uttalad tid. Något rätt kan Sverige göra.

Väl på sjukhuset gick jag direkt till receptionen och anmälde att jag var på plats. Då säger en sur sjuksköterska att de har bokat fel på 1177 för jag måste till ortopedakuten igen. Men seriöst, kan ingen göra något rätt? I alla fall kom vi in direkt till triagen där en mycket virrig sjuksköterska satt. Jag behövde inte berätta så mycket utan hon började direkt boka in mitt besök. Temp och puls togs åter igen, 37,8° i temp och 114 i puls. Inte normalt...

Jag fick hoppa med kryckorna in i ett rum och lägga mig på britsen. En annan sjuksköterska tog bort operationsplåstret och skulle se om allt såg bra ut. Både stygnen och såret såg normalt ut tydligen. Hon tvättade rent såret och fy fan vad ont det gjorde. Sedan lämnade hon mig i rummet och inget förband på foten. Öppet sår och massa bakterier i lukten, inte speciellt smart va? Leo som var med mig fotograferade såret så jag fick chans att se, men det var nog inte så bra för hela rummet blev svart. Det rusade in massor av personal som lyfte sängen upp och ner typ. En frågade om jag hade ätit, vilket jag inte hade gjort på två dagar. Då fick jag dricka saft. Sen lämnade dom mig igen, utan att veta när läkaren skulle komma.

I ungefär 3 timmar låg jag där i rummet innan en otrevlig, svensk läkare kom in. Han ursäktade sig inte ens. Snabbt gav han min fot uppmärksamhet och sa det såg jättebra ut. Då frågade jag om smärtlindring för jag kunde inte sova eller gå. Han sa bestämt nej, men antibiotika kunde jag få. Det var droppen för mig... Om det nu såg så jävla bra ut varför ska jag då äta antibiotika? Läkaren lämnade rummet och skulle be sjuksköterskan att lägga om foten igen. Efter 10 minuter gick Leo ut och frågade om de skulle komma eller inte. Då fräste de bara åt honom. Fan de sitter ju ändå bara där på sina feta arslen. Jag lindade om foten med mitt bandage och hoppade ut från sjukhuset. Inte nog med det, taxibolaget vägrade skicka en taxi. Förstod inte varför ens, men den personen som jobbade där gjorde inte sitt jobb. Jag fick lida i onödan med långa sträckor till bussen och sedan från bussen till hemmet. Jävla fucking sjukvård i Sverige!



  • Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg