Nykter efter tandläkarbesöket... ( )
Hem Om mig Kontakt

Nykter efter tandläkarbesöket...

Har precis vaknat från allt lugnande medel. Jag var som ni vet hos tandläkaren idag igen för att borra och rensa ur min ena visdomstand. Jag har en hemsk rädsla för när folk petar i mina tänder och att borra är ju ännu värre. De erbjuder lugnande medel till patienter som är rädda, så kallat Midazolam. Har haft det i några år nu och det gör besöket inte farligt. Man minns inte direkt vad som händer. Många gånger har jag somnat till och varit helt väck...

Idag var jag inte väck överhuvudtaget, jag var med och "pratade" samtidigt som undersökningen pågick. Men medlet gjorde mig såpass lugn att det gick inte att stressa upp mig. Perfekt! Och jag kunde gå hem nästan direkt. Vad jag minns gick jag ganska rakt och var med hela tiden. För mig var det lite konstigt att medlet inte slog så hårt på mig denna gången? Vi var och hämtade ut recept, handlade lite och tog bussen hem. Sedan minns jag inget mer förutom att jag vaknade nu av att Leo dammsuger. Jag ligger nedbäddad i soffan med kuddar och täcke. Mysigt kanske det låter, men bedövningen har släppt och jag har sjukt ont igen 😢



  • Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg