Piercat lĂ€ppen 😃 ( )
Hem Om mig Kontakt

Piercat lĂ€ppen 😃

Jag har lĂ€nge funderat pĂ„ att pierca mig i lĂ€ppen. Hade tidigare i nĂ€san, men idioten som gjorde det gjorde helt fel. Man fĂ„r ju inte skjuta med en hĂ„ltagare i nĂ€san, det krossar ju brosket. Tur att hon inte jobbar kvar pĂ„ den salongen lĂ€ngre, hon borde fan lĂ„sas in 😞

Men nu tillbaka till Àmnet... Jag Àr ju livrÀdd för nÄlar, blod och smÀrta. I Sverige kostar det 495 kr att pierca lÀppen och bedövningen man fÄr Àr Xylocain-salva. Det Àr sÀmsta salvan, dÄ kan man lika gÀrna vara utan eftersom det inte gör nÄgon skillnad. I Polen kostar det 100 zl, dvs ca 220 kr.

Jag valde att pierca mig idag, men rÀdslan fanns ju dÀr. Mannen som gjorde min piercing var lugn, förklarade pÄ ett mycket bra sÀtt och visade mig allting innan sÄ jag visste att det var sterilt och oanvÀnt. Jag hade druckit en cider innan, men jag var ÀndÄ nervös. Han smetade in lÀppen med en salva som skulle bedöva och jag trodde det var samma skit som Xylocain. Men nej, hela munnen blev bedövad som nÀr man Àr hos tandlÀkaren. Sjukt bra salva mÄste jag sÀga, jag kÀnde ingen smÀrta alls nÀr han stack igenom nÄlen. Jag "hörde" dock nÀr det skar igenom vilket var lÀskigt.

Nu Àr piercingen pÄ plats. Jag ska ha en lÄng stav i tvÄ veckor innan jag ska byta till en kortare. Jag köpte ett riktigt bra smycke i studion sÄ jag vet att det Àr nickelfritt. Det Àr med en swarowskisten och kostade 35 zl, dvs ca 80 kr. Jag fick med ett extra smycke i present. Varje dag ska jag tvÀtta med ett lÀkemedel frÄn Polen. Det gÀller att hÄlla sÄret rent sÄ jag slipper infektioner.

Första bilden Àr precis efter att jag piercat mig. Det var en del blod sÄ folk kollade konstigt pÄ mig nÀr vi gick pÄ stan. Andra bilden tog jag nyss...

5
  • 2015-06-16
  • kl.23:21:50
  • Kategori: Mode


  • Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlÀgg