Update ang akutpsyk idag. ( )
Hem Om mig Kontakt

Update ang akutpsyk idag.

Ringde till psykiatriska öppenvårdsmottagningen idag på morgonen. De hade inga lediga tider i veckan, vilket jag akut behövde. Så sköterskan jag pratade med hänvisade till akutpsyk, vilket där jag fick en tid. Trodde nästan jag själv skulle behöva ringa akutpsyk och tjafsa med dom, men sköterskan var trevlig och hjälpsam så hon ringde dom. Smidigt 😊

Jag åkte dit på min bokade dit, kom in i den låsta avdelningen. Läskigt faktiskt hur inlåst man faktiskt blir. Man känner sig direkt jättepsykiskt sjuk... Satt ju folk där inne med luvan uppe och även en full, orolig gubbe. Han fick givetvis blåsa och ta urinprov. Men sen kommer en sköterska fram till mig och jag behövde blåsa och lämna urinprov också?! Då frågade jag henne om det var rutin, vilket det tydligen var. Men jag sa bestämt att urinprov kan jag inte göra för jag har precis kissat. Blåsa gjorde jag däremot och som jag visste hade jag ingen alkohol i kroppen.

Träffade samma läkare idag som jag gjorde år 2012, fast han kände såklart inte igen mig. Jag bad om att få medicin för mitt mående just nu; dvs orolig/splittrad samt något att sova på. Vi diskuterade medicin hit och dit, jag tipsade om en del också. Men till slut säger läkaren att det finns en antidepressiv medicin som hjälper mot sömnsvårigheter. Och den skulle jag ha! Min nästa fråga var om man ökar i vikt, vilket han sa det kunde man göra. Då bad jag honom om något annat pga jag får inte öka i vikt med tanke på kickboxning och mitt mående för övrigt. Men nej, han vägrade givetvis. Man undrar vem som behöver vård i sådana här situationer?!

Resultatet var att vi ändå åkte till Apoteket och pratade med personalen där om medicinen. Även de sa man ökar i vikt, så jag hämtade aldrig ut den. Däremot ringde jag akutpsyk och bad om att få byta ännu en gång. Men nej, läkaren totalvägra. Jag kunde testa i några dagar tyckte de. Tänker absolut inte öka i vikt inför tävlingssäsongen. Jag får fixa en bra medicin på annat vis. Och politiker tycker folk köper för mycket på svarta marknaden. Konstigt? Man ska få rätt medicin för rätt tidpunkt. Jag bad om något att sova på, dvs sömntabletter, inte något jävla antidepressivt. För jag mår bra på det sättet, bättre än någonsin. Men jag mår jävligt kasst nu för allt som händer. Sjuk värld vi lever i...



  • Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg