Misshandlad, åkte in med ambulans. ( )
Hem Om mig Kontakt

Misshandlad, åkte in med ambulans.

Ligger just nu i min säng på sjukhuset. Orkar inte blogga, men känner att jag måste. I igår blev jag misshandlad av X. Mer tänker jag inte skriva om vad som hände direkt. Jag ringde polisen och de tog med ambulans för jag hade sån värk i huvudet, var yr och mådde illa. Hade även spytt. Min näsa blödde också 😞 Så blev att först prata lite snabbt med polisen om vad som hänt, fotografering och sedan vidare akut till sjukhuset med ambulans. Var nära flera gånger att spy i ambulansen...
 
På akutmottagningen fick jag byta om till sjukhuskläder innan läkaren kom. Givetvis var han skitdålig på svenska. Han kände över min kropp; hade smärta i högra knät, även blåmärken där. Och ländryggen hade jag så ont att jag började gråta. Huvudet och näsan var värst. Min näsa var så svullen att läkaren inte ens fick in ett instrument. Och givetvis fick jag stanna kvar på sjukhuset. Hamnade på en avdelning jag knappt minns namnet på. Personalen var förstående, fast jag fick sova med en MAN. Är det rätt när man precis blivit misshandlad av en man? Jag sov inte på hela natten pga smärtor och rädsla. Kunde inte ligga på ena sidan av huvudet. Och så fort jag blundande snurrade världen ännu mer. Sköterskan frågade om jag ville ha något tablett mot smärta och sömnproblem, men jag sa nej. Kanske mannen skulle slå mig?

Så idag på morgonen jag ville inte ha frukost. Mådde alldeles för illa. Den nya sköterskan pratade med mig om hur jag mådde och om jag ville prata med någon kurator eller präst. Ärligt, jag ville bara ha en person hos mig... Men det var helt omöjligt 😞 Sen ringde polisen mig flera gånger och de skulle komma till mig på sjukhuset. Fast sedan blev det inte så? Mamma och mormor är här nu och stöttar mig. De är så ledsna... Skriver mer senare om jag orkar, har höga smärtor i mina armar efter misshandeln också.
 
  • 2015-02-12
  • kl.12:46:00
  • Kategori: Kvinnor


  • Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg