Mellandagsrea är för galningar ( )
Hem Om mig Kontakt

Mellandagsrea är för galningar

Kom precis hem från en galen shoppingtur med Sofeya. För det första var det sjukt mycket folk och alla skulle trängas och puttas. För det andra förstår jag inte kvinnor som tar med sig stora barnvagnar in i trånga affärer? Eller män med breda kundvagnar? Vissa folk borde aldrig få gå ut... I alla fall så försökte både jag och Sofeya hitta någon klänning att ha på oss till nyår. Resultatet var lika med noll 😞 Jag vet inte hur modet i Sverige är men det är verkligen inte normalt. Ska man ha gardiner på sig? Och de få klänningarna som finns är i storlek 32 eller XXS. Fan att jag inte åkte till Polen innan jul, där vet dom i alla fall vad mode är.

Det var hopplöst att hitta något snyggt till nyår som skulle vara glittrigt eller en svart klänning. Så vi gjorde något vi aldrig skulle gjort annars; vi körde på en helgalen stil 😉 Jag är fortfarande lite osäker på det, men man måste testa för att se om det känns bra. Vi köpte kläder vi aldrig skulle ha på oss annars. Undra hur reaktionerna blir på nyår?

För övrigt så köpte jag en ljusslinga som blinkar, det var något jag ville ha sedan länge tillbaka då min gamla gått sönder. Vi köpte även lite för nyårsfesten så som serpentiner, confetti och sugrör. Jag och Sofeya bytte också julklappar med varandra 😊 Eller rättare sagt, vi bestämde ihop vad vi skulle köpa till varandra.

  • 2015-12-26
  • kl.18:18:58
  • Kategori: Allmänt


  • Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg