Klarade jag mina nyårslöften 2015? ( )
Hem Om mig Kontakt

Klarade jag mina nyårslöften 2015?

1. Inte äta godis ofta
Det har jag faktiskt gjort mer än vad jag velat tyvärr. Godis är som knark, man kan aldrig sluta. Jag måste bli bättre på det. Har tabletter som ska minska suget efter socker så ska börja ta dessa.

2. Hålla igång träningen
På grund av flera sjukdomstillstånd har det varit omöjligt för mig att träna normalt. Jag har ibland tränat och i min egen takt. Men från november jag har kommit igång ganska bra och varit ute på promenader och styrketräning.
 
3. Gå till kyrkan mer
När jag bodde i Gdansk var jag dagligen i den katolska kyrkan. Det kändes skönt och mysigt. Men i Sverige finns inga bra katolska kyrkor och inte heller några trevliga andra kyrkor heller. Jag har dock varit på minneslunden en hel del och tänt ljus och lagt blommor för min syster.
 
4. Städa oftare hemma
Det har jag blivit duktigare på. Jag har levt som hemmafru under detta året så har stått för disken och tvätten samt städning av badrummet plus katternas låda. Nu har jag även börjat dammsuga och tvätta golven så ofta som det behövs. Duktig av mig!
 
5. Prata mer polska.
Jo, men det har jag gjort. Har lärt mig otroligt mycket mer nu än vad jag kunde för ett år sedan. Så nu kan inte mina vänner prata hemligheter framför mig på polska, jag förstår allt haha.


  • Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg