Blev stoppad av polisen ( )
Hem Om mig Kontakt

Blev stoppad av polisen

Varför kan inte polisen bara låta mig vara ifred? Nej, jag glömde! Jag har ju romskt ursprung och därför måste man fucka up mitt liv. Men att ha span på mig och min bil är ju lite väl överdrivet. Idag blev jag stoppad av två civilare som körde bakom mig. De frågade om jag ens kollade på hastighetsmätaren som om jag var dum i huvudet. Varför tog de ingen annan bil? Jag var väl den enda med romskt ursprung.

Jag har aldrig tidigare varit med om att en person som "kört för fort" får gå ur sin egen bil och sätta sig i polisens bil. Men där kommer romska ursprunget in igen. Myndigheterna vill låsa in oss alla, de anser att vi är vidriga horungar. Men tillsammans är vi starka, alla romer 😉 I alla fall så började de båda poliserna babbla med mig om jag ville erkänna eller neka. Klart jag nekade, vem fan tror dom att jag är? Jag berättade att jag mår sjukt dåligt pga svensk polis hur dom behandlar mig. Nämnde ett namn som gjort att jag fått söka psykiatrisk vård. Och det är väl fan inte rätt att en romsk kvinna ska behöva må så dåligt för hur svenska myndigheter behandlar henne?

Sen frågade dom idiotiska frågor som vart jag skulle. Jag svarade att jag ska till affären. Då började den ena idiot polisen fråga vad jag skulle göra där. Jag svarade handla som om det inte är självklart? Då frågade han vad jag skulle handla. Jag tappade mitt tålamod på riktigt... Sedan frågade poliserna om varför jag inte kör min egen bil? Liksom hallå, det ÄR min egen bil men den står inte på mig pga flera anledningar som polisen ska skita i.

Så nu ska jag på mer förhör och hoppas inte det blir med någon rasistisk polis. Fast finns det några andra i Sverige? Jag kommer givetvis ha med mig min advokat och jag hoppas att jag får den jag vill ha. Hon verkar grym 😉 Sen har jag tagit kontakt med Romska Tjejjouren och de står bakom mig. Hoppas en av de kan följa med på förhören och rättegången. Svenska myndigheter är rasister hela högen, ingen ska bråka med romer!



  • Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg