Över 40 graders feber... ( )
Hem Om mig Kontakt

Över 40 graders feber...

Igår vid 21-tiden började jag frysa ordentligt mycket. Fick akut hög feber, 39,8 i temp i örat. Jag tog på mig tjocka mjukisbyxor, strumpor & en tjock fleecetröja med huva. Det hjälpte inte, jag frös ändå. Jag ringde sjukvårdsupplysningen & berättade vad som hänt samt att tidigare under dagen hade jag fått en migränattack som skar i huvudet. Sjuksköterskan ville att jag skulle åka in. Jag gjorde inte det. Dels för jag kunde inte köra bil i mitt skick & jag hade ingen ork att sitta på akuten.

Vid 23-tiden ringde en kompis som var hos mig ambulans. Min feber hade höjt sig till över 40 grader & jag skakade som om jag hade epilepsi. Ambulansen kom en halvtimme senare... Den ena tog tempen i armhålan på mig, det visade över 40 grader & då hade jag ändå paracetamol i mig. Den andra kollade min puls & syresättning. På larmcentralen 112 hade båda sjuksköterskorna vi pratat med sagt att jag behövde åka in & ta prover mm eftersom det kom så akut med febern. Men ambulansen tog aldrig med mig till sjukhuset... Dom gav mig några Ibumentin & sa jag skulle ta dom. Det var en feber som skulle sluta efter några timmar. Jag säger bara FUCK YOU, den har inte slutat än! Och tabletter hjälper inte eftersom det visar högre feber då när dom har verkat i kroppen. Sveriges sjukvård säger jag bara...



  • Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg