Vidrigt att amma på resturang!!! ( )
Hem Om mig Kontakt

Vidrigt att amma på resturang!!!

En kompis var taggad i ett inlägg på Facebook fast han var inte ens med på bilden. Jag förstod ingenting hur man kan då vara taggad? Men men... På bilden sitter en kraftig tjej med sitt nyfödda barn & ammar mitt på resturangen. Bredvid sitter hennes mamma med ett glas rött vin i högsta hugg samtidigt som någon bakom kameran håller i ett ölglas. Man ville med kortet visa att man hade råd med alkohol ute på resturang... Det jag reagerade på var hur i helvete denna kraftiga kvinnan kan sitta & blotta sitt ena bröst mitt på en resturang? Och mitt i maten! 😮 Hade jag suttit bredvid dom hade jag lämnat resturangen direkt utan att äta upp min mat. Det är ju snuskigt hur folk kan bete sig. Och samtidigt ta kort!

Vem går ut med en nyfödd bebis på resturang, äter & samtidigt super? Vissa personer borde aldrig haft sex utan kondom. Synd om barnet som blir alkoholförgiftat. Men mest äckligt för de övriga resturanggästerna samt personalen 😞 Hade det varit min resturang så hade jag bett personerna lämna direkt & samtidigt sagt att de aldrig mer är välkomna efter ett sådant uppförande. Man kan gå in på toaletten eller göra det i bilen eller innan man går ut. Man ska fan inte ens gå ut när man har ett nyfött barn som har känslig hörsel & syn. Vissa människor är egoister, blir så sjukt ledsen på alla idioter runt om i världen. Man undrar ju vart socialen är i sådana här lägen 😞

År 2010 var jag & Melissa på McDonalds i Skara. När vi stod i kön kände vi en äcklig lukt som kunde vara bajs. Det VAR bajs! Framför oss stod två kinesiska kvinnor & samtidigt ammade sina barn. Och detta mitt i kön på McDonalds. Mitt bland alla människor! Jag & Melissa gick därifrån, vi var inte så sugna på milkshake längre 😞 Samma sak hände 2011 när jag & Alexandra skulle till en resturang i Lidköping. Vi hade bokat bord, men när vi kom in på resturangen sa vi till personalen att vi vägrade äta där eftersom en kvinna höll på att amma sitt barn. Det är äckligt... Personalen förstod oss & kvinnan hörde oss. Men vi gick därifrån för vi var inte hungriga längre.

Så lyssna alla mammor därute, speciellt nyblivna & oerfarna mammor! Det är inte trevligt att ni plockar fram tuttarna på resturanger eller liknande matställen. Lås in er på toaletten eller gör det på något diskret ställe. Folk ska ju fan inte behöva tappa matlusten. Med dom orden är jag klar för denna gången 👍



  • Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg