Hur allt började på akuten. ( )
Hem Om mig Kontakt

Hur allt började på akuten.

Jag satte mig i bilen på förmiddagen & körde in till sjukhuset. Innan det hämtade jag Leo. Ni vet ju redan att jag är galen så jag behöver väl inte förklara mig?! I alla fall så berättade jag i receptionen på akutmottagningen om mina problem senaste veckan. Hon sa att en sköterska ska hjälpa mig alldeles strax, så jag & Leo satte oss ner i väntrummet. Nästan direkt kom en sköterska & sa att vi måste gå en annan väg in pga infektion så han visade oss vägen & vi gick dit. Vi hamnade i ett låst infektionsrum på akuten. Jag blev typ lite orolig... En ung, manlig sköterska frågade om mina bekymmer & jag berättade. Han frågade mig som om jag vore helt bäng i huvudet om jag visste att Vårdcentralen fanns?! Jag blev irriterad så klart & sa att detta är akut. Och då svarade han med att jag har ju inga symtom längre?! Vad i helvete lyssnar han med? Rumpan eller? Hans stora framtänder?

En kvinnlig undersköterska tog blodtryck & puls på mig. Så fick jag även ta en temp. Minns tyvärr inte vad den låg på, men har för mig att jag hade feber. Sedan kom kanin-sköterskan tillbaka & skulle sätta en kanyl på mig samt ta blodprover. Det han trodde gick bra var en katastrof. Han satte en barnkanyl på mig som knappt fungerade. Men han var så jävla stolt?!

Läkaren kom snabbt in till mig & klämde osv på min mage. Hon var otroligt bra & det gick fort på akuten. För läkaren skrev i princip direkt in mig på avdelningen så jag fick komma dit. Rekord på ett akutbesök! 👍



  • Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg