En spruta i magen. ( )
Hem Om mig Kontakt

En spruta i magen.

Klockan är snart halv fyra på natten. Har inte kunnat sova än pga smärtor. Den flytande Alvedonen gav ingen effekt, endast på febern. Sedan fick jag en Ipren i tablettform för att testa av nattsköterskan. Tänkte att det blir bra, men efter en timme kom hela tabletten ut... Så nu har jag fått en spruta på magen med Ketogan. Sprutan gjorde jävligt ont, men huvudsaken medicinen hjälper. Är rätt trött (skittrött) på att ligga här & inget blir bättre. Men nu börjar personalen inse att jag behöver läkemedel.

Jag tycker inte om personalen på denna avdelningen. De är så otrevliga. Den ena sköterskan kallar jag för Krokodilen bara för att hon hugger hela tiden. Fick inte ens höja elementet i rummet för henne 😞 Sedan när jag ville ha en termometer pga jag kände mig febrig så fick jag inte det. Två timmar senare visade det sig att jag hade 39,7 graders feber. Det finns idioter överallt... Det vet vi. Men sköterskan som jobbade ikväll var både bra & trevlig mot mig. Vi pratade lite allmänt också, vilket känns skönt. Hon förstår mig märker jag. Även sköterskan som jobbar natten nu är underbar 😊 Hon lyssnar på mina bekymmer & hjälper mig så gott hon kan. Nu när jag skriver detta känner jag hur snurrig jag blir & smärtan tonar bort. Så blir att snabbt springa in & kissa för att sedan sova någon timme innan det är dags för provtagning.



  • Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg