Blev nästan påkörda. ( )
Hem Om mig Kontakt

Blev nästan påkörda.

Ni ska få höra vad som hände när vi körde till affären igår. Jag satt som vanligt bakom ratten & körde. Vi kör i den vänstra filen för vi ska senare svänga till vänster. Så vid en avfart från motorvägen kör en trafikskolebil in framför oss en bit. Inga problem liksom, personen kollade sig noga för innan denne körde över. Men bakom den bilen så är en pick-up typ & den kör över vägen antagligen utan att se sig för & på vägen kör vi. Jag tutar på personen i bilen för att visa att denne måste stanna för det är inte dennes tur. Bilen stannar en sekund, men precis när jag kör förbi ska den köra & asså hade jag inte svängt snabbt åt höger & legat i med tutan hade den kört in i mig. Och det var ju ändå mitt på ljusa dagen! 😡

Jag blev förbannad, hade gärna stannat & skällt ut idioten & gärna sett till att dennes körkort rykte. För sådana personer är farliga i trafiken. Denne borde ju hört & sett mig... Tyvärr orkade jag inte stanna & skälla, hade inte många krafter. Jag är glad att jag i alla fall hade krafter för att väja undan idioten.



  • Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg