Trevlig dag med ridningX2. ( )
Hem Om mig Kontakt

Trevlig dag med ridningX2.

Idag var vi hos Wozi's föräldrar i Poznan. Dom har en gård där med massa fina hästar. Jag kunde inte låta bli att pussa på alla söta föl. Ville stoppa med mig en i väskan hem till Sverige. Då kan ni tänka er hur söta dom var...

Vi testade även på några hästar var. Wozi tycker jag borde köpa en ny häst. Jag vet inte riktigt? Det är roligt att rida, men det andra jobbet är inte lika roligt. I alla fall så testade jag på en ponny & en häst. Ponnyn hette Piantak & var kat C. Polsk bergsponny tror jag rasen var, men vågar inte säga för mycket. Söt kille, men rädd för allting. I & för sig var han bara 4 år, det kanske går över. När jag knäppte hjälmen så blev han rädd, när Ola skrapade med foten i gruset blev han rädd. Stackars lille söthäst! När jag satt på Piantak & väntade på att Wozi skulle bli klar med sin häst blev han livrädd för något. Jag åkte i luften & landade på marken, haha. Kände mig som värsta nybörjaren, men jag var tydligen inte den första som ramlat av så på den hästen. Annars gick själva ridningen bra. Fint steg, men väldigt korta ponnysteg.

Sen red jag en betydligt större häst på ca 170 cm i manken, fux & polskt halvblod. 6 år endast muskelmaskin, haha. Hästen hette Magnesia, trevligt sto. Stora härliga steg som var bekväma. Wozi sa att hon var till salu & visst kände jag längtan. Magnesia fick duscha efter jag red, mysigt att se henne i hagen när man gjort klart.

Det blev en dusch för mig också efter ridningen. Det var 13 grader i Poznan, solen sken & det blåste inte. Perfekt väder alltså! Medan vi väntade på mat så tog vi en öl med Wozi's pappa & han berättade om någon ny traktor han hade köpt. Våran andra lastbilschaufför var ju väldigt intresserad...

Efter maten åkte jag, Ola & den andra lastbilschauffören till en affär för att köpa mat för hemresan mm. Jag fick köra! Trafiken var inte så farlig här, men givetvis inte som i Sverige. Det var bara att köra på. Vi kom ju i alla fall dit & sen hem till gården igen. Jag skulle nog passa som taxichaufför eller lastbilschaufför?

  • 2014-03-15
  • kl.17:00:43
  • Kategori: Resor


  • Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg