Träningarna idag för Jaroslaw. ( )
Hem Om mig Kontakt

Träningarna idag för Jaroslaw.

Pass nr 1 - jag fick en mörkbrun häst som hette Kawalka, ett 9-årigt sto på runt 165 cm. Vi hade markövningar eller vad man säger. Bommar som låg lite överallt och mycket sneda vägar. En lugn start för oss... Kawalka var en väldigt trevlig häst, lätt att jobba med. Kände mig inte osäker på henne, men samtidigt var jag lite beredd. Fick mycket beröm av Jaroslaw hur jag hade händerna, men måste driva med sätet mer 😊

Pass nr 2 - jag hade Kawalka igen, denna gång hoppade vi en studs och sedan tre galoppsprång på en oxer. Var sjukt nervös, men ramlade inte av denna gången heller. Studsen låg på ca 50-60 cm och oxern höjdes som högst till 1,20. Trodde jag skulle flyga av som en vante, men det var inte så högt faktiskt 😊

Pga att hemkörningen av mat blev så sen så blev det inget tredje pass 😞 Vi kanske tar ett dubbelpass imorgon.

Kawalka
  • 2014-12-25
  • kl.23:00:17
  • Kategori: Resor


  • Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg