Jouren kaos som vanligt. ( )
Hem Om mig Kontakt

Jouren kaos som vanligt.

Jag kan inte alls direkt prata idag & hostar mer. Så jag beslutade mig för att åka till jouren. Enda problemet var hur jag skulle berätta mitt problem, men jag viskade fram det så gott jag kunde. Jag var på sjukhuset vid 13-tiden. Sköterskan sa jag var tvungen att boka tid så jag fick åka hem igen & vänta på att klockan skulle bli 15.30.

När jag kom tillbaka fick jag gå in typ direkt & en undersköterska tog temp& pox på mig. Syresatte mig inte jättebra, men man förstår ju själv att det blir svårt att andas? 😞 Undersköterskan sa att han skulle komma tillbaka strax för att sticka mig i fingret, men han kom aldrig tillbaka. Jag väntade i över en timme... Så jag ringde på dom & fråga vad fan som händer. Jag hade en inbokad tid & då ska allt rulla på. Undersköterskan sa att läkaren är på väg när som helst. Haha, trodde jag på det? Ännu en timme senare kom läkaren. Invandrare givetvis, ej svensktalande. Han kunde inte ens lyssna med ett stetoskop ordentligt, han gjorde det utanför min tjocka tröja. Den läkaren köpte nog sin utbildning! 😞 Han sa jag skulle få en medicin så fick åka till Apoteket direkt för dom stänger alldeles strax. Men när jag kom till Apoteket fanns såklart inget recept? Så jag fick sitta i 45 minuter & vänta på det jävla receptet samtidigt som Apoteks-personalen ringde jouren hela tiden. Suck... Efter mycket om & men kom receptet in, men FEL medicin. Läkaren hade skrivit ut en hostmedicin för slem i halsen vilket jag inte har? Det förklarade jag för alla som kom in & "tog hand om mig". Så imorgon får jag ringa vårdcentralen & se till att jag får rätt medicin... Och en fråga; vart tog undersköterskan vägen som skulle sticka mig i fingret?



  • Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg