Ridning på en galen hingst. ( )
Hem Om mig Kontakt

Ridning på en galen hingst.

Idag var första ridlektionen sen jag vet inte när. Jag skulle egentligen ridit en häst som jag har ridit tidigare, men hon var skadad. Så jag fick en unghäst, vet inte om den var tre eller fyra år. En hingst. Jag var också på dåligt humör vilket hästen kände. Några minuter in på lektionen fick hästen något dampanfall & slängde av mig. Jag sa till Wozi att jag inte ville rida mer, men hon tvingade mig att fortsätta. Hon sa att hon skulle aldrig låta mig rida en häst om hon inte visste att jag klarade av den. Kanske sant, jag vet inte?

I alla fall så resten av lektionen höll min häst på att stegra & fortsätta dampa. Jag galopperade inte ens. Kände mig som värsta nybörjaren. Nästa gång ska vi hoppa & då ska jag inte ha den hästen. Det har Wozi lovat!
  • 2014-04-01
  • kl.16:45:54
  • Kategori: Stallet


  • Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg