ESC 2014 - semifinal 2 ( )
Hem Om mig Kontakt

ESC 2014 - semifinal 2

1. Malta
Firelight - Coming Home
Denna låten passade inte mig, men hade en bra takt som kan ta sig till final.
 
2. Israel
Mei Feingold - Same Heart
En poplåt som passar tävlingen, den kommer klättra sig till final hoppas jag.
 
3. Norge
Carl Espen - Silent Storm
Åter igen en lugn låt som jag bara går förbi... Skitkass!
 
4. Georgien
The Shin & Mariko - Three Minutes to Earth
Kvinnan låter som Shakira & har en sjuk störande röst. För övrigt är låten riktigt dålig.
 
5. Polen
Donatan & Cleo - My Słowianie (We Are Slavic)
Min favorit i tävlingen! Men jag har också lyssnat på låten innan jag ens visste att den var med i ESC.
 
6. Österrike
Conchita Wurst - Rise Like A Phoenix
WTF säger jag bara? En man som klär ut sig till kvinna? Jag kan inte ens kolla, pinsamt.
 
7. Litauen
Vilija Matačiūnaitė - Attention
Den här låten kan gå långt om hon gör en bättre show än vad hon gjorde i hemlandet. Bra låt!
 
8. Finland
Softengine - Something Better
Nej, denna låten var inte alls min smak. Rock passar inte...
 
9. Irland
Can-linn feat. Kasey Smith - Heartbeat
Helt ok låt, bra takt & röst. Kan komma långt med rätt show. Go girl!
 
10. Vitryssland
Teo - Cheesecake
Denna låten är för akustisk för tävlingen & landet brukar ha mycket mer fart i sina bidrag. Tyvärr!
 
11. Makedonien
Tijana Dapčević - To The Sky
Bra låt, jag har hört den förut. Hon är mycket duktig som sjunger.
 
12. Schweiz
Sebalter - Hunter of Stars
En trevlig låt som man blir glad av. Helt klart en av mina favoriter som sätter sig på hjärnan.
 
13.Grekland
Freaky Fortune feat. Risky Kidd - Rise Up
Tjoho, här kommer ännu en favorit inflygandes som är galet bra. Och detta landet av alla?
 
14. Slovenien
Tinkara Kovač - Spet (Round And Round)
Hur sminkar hon sig egentligen, herregud?! Låten är inte heller speciellt bra.
 
15. Rumänien
Paula Seling & Ovi - Miracle
Som alltid är de lika bra på musik som show. En vinnande plats i år kanske?


  • Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg