Lär mig så mycket på praktiken. ( )
Hem Om mig Kontakt

Lär mig så mycket på praktiken.

På min praktik så får jag göra mycket. Jag tar blodtryck, puls & temp själv (utan att min handledare står bredvid). Det känns skönt att hon litar på mig redan efter första veckan. Jag har snart gjort klart min andra vecka och känner mig som om jag jobbar där på avdelningen, haha. Jag tar blodsocker också själv utan att min handledare står bredvid, det går också bra. Jag har fått vara med & se när dom sätter en kateter & vi gjorde ett ultraljud på urinblåsan för att se hur mycket urin det var. Det är mycket viktiga saker man aldrig får glömma. Jag fyller även på i skåpen så det aldrig är tomt. Det måste gå fort när man hämtar... Jag gick även med en sjuksköterska när hon tog venprov för att jag ska snart själv ta det. Intressant! Jag får även gå till lab med prover & följa med på intressanta undersökningar.
 
  • 2013-10-23
  • kl.17:00:00
  • Kategori: Skolan


  • Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg