Bröllop idag! ( )
Hem Om mig Kontakt

Bröllop idag!

Idag har jag varit på bröllop. En av mina vänner gifte sig. Grattis, grattis! Vi var ju på möhippa förra helgen, minns ni? I alla fall så kom vi till Wozi & hennes man (där dom bor) vid 12-tiden. Alla vi som skulle gå efter brudparet var där, dvs fyra tjejer & fyra killar. Ja, plus brudparet & deras dotter. Dom bjöd på pizza så vi skulle slippa vara hungriga. Wozi hade som vanligt ridkläder på sig, dom hade varit i stallet på morgonen & ridit. Samtidigt när vi åt så berättade Wozi hur vi skulle gå under vigseln. Efter maten var det dags att göra sig i ordning. Vi sminkade oss, fixade håret & tog på oss klänningarna (killarna hade givetvis inte klänningar på sig). Wozi blev jättefin verkligen, aldrig sett henne så snygg. Melissa hjälpte henne med håret. När Wozi plattade håret så ville hennes dotter ha uppmärksamhet, så hon började bita i sladden till plattången.
 
Så var det vigseln... Brudparet åkte först i en bil till huset där bröllopet skulle vara. Nej, ingen kyrka. Och vi fyra tjejer som skulle gå efter åkte efter i en annan bil. Våran chaufför gasade så mycket, haha. Killarna åkte efter oss i en annan bil. Väl på bröllopsplatsen gick vi in i ett rum & väntade på att musiken skulle börja. Och så gjorde den den, nervöst... Men allt gick jättebra, ingen svimmade, ingen dog. Melissa grät lite, haha. Väldigt fin vigsel, dom spelade låten som dom hörde på deras första dejt. Mysigt!
 
Sedan var det dags för oss att byta om från långklänningar till andra finkläder. Vi fick vodka att dricka (polsk tradition). 78 liter hade dom beställt till bröllopet, OMG! Wozi hade gjort en film med klipp från våra fester, resor mm. Så roligt & pinsamt att se. Men var mest roligt. Vi sjöng också låten som hon gillade, men inte var speciellt lämplig att lyssna på i Sverige. Ingen av hennes släktingar förstod, tur det. Vi fick mat hela tiden & man blev så mätt. Och mellan det skulle vi dricka vodka.
 
Det var ett väldigt fint bröllop. Jag & Melissa var barnvakt åt deras dotter. Hon sa "glupi" till mig, vilket betyder dum. Så sött! Och sedan hostade jag & då härmade hon mig, haha. Åh, är så kär i den söta tjejen! Man vill äta upp henne. Jag & Melissa skulle byta på henne också, men Melissa tyckte det lukta för mycket. Så jag fick byta & Melissa stod bredvid & höll för näsan. Då skrattade Wozi's dotter åt Melissa. Cute!
 
  • 2013-11-23
  • kl.21:30:00
  • Kategori: By night


  • Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg