Vårdcentralen & röntgen idag. ( )
Hem Om mig Kontakt

Vårdcentralen & röntgen idag.

Var på vårdcentralen imorse hos läkaren med min magen. Hon konstaterade att jag har stressat för mycket, dvs IBS. Och sedan är jag laktosintolerant, jag tål inte mjölksocker. Äntligen fick jag svar på mina frågor.
 
Berättade även om besöket på akutmottagningen igår som inte gav något. Läkaren sa att jag fått hjärnskakning givetvis (som dom sa på akuten igår). Sedan kollade hon på mitt nyckelben & kände där. Hon sa direkt att det är en spricka där vad hon kände & gav mig en remiss till röntgen. Och att åka till ultraljud var jävligt onödigt...
 
Så jag fick åka till sjukhuset idag igen, fast denna gången röntgen. Kom in nästan direkt & blev röntgad för nyckelbenet & även axeln. Sedan skulle jag sitta kvar i väntrummet för att vänta på ett svar från läkaren. Men läkaren kom aldrig, så efter en timme gick jag till sekreteraren & frågade vad mitt svar hade tagit vägen. Hon sa att det hade kommit nästan direkt. Men jag ville inte ha svaret från en sekreterare, utan en läkare som dom lovat. Fast fick träffa en sjuksköterska istället & prata om svaret med henne. Och det visade sig vara en spricka i nyckelbenet. Men man gör inget med det, utan jag får bara hålla mig lugn. Yeah right, ska ju börja med träningarna igen nu!
 
Att nyårsfirande kan vara så farligt, haha.


  • Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg