Precis tvättat i tvättstugan. ( )
Hem Om mig Kontakt

Precis tvättat i tvättstugan.

Skyndade mig hem för att ställa mig i kö till den obokbara tvättmaskinen. Hade verkligen STORT behov av att tvätta nu. Så gick ner till tvättstugan där det alltid blir krig. Och givetvis blev det krig idag igen, men inte med någon manlig invandrare denna gången. Denna gången med en cp kärring (70+) som dessutom var svennebanan. Jag frågade henne snällt om hon var klar med den obokbara tvättmaskinen (eftersom man bara får tvätta en maskin där & sedan måste man lämna över till nästa). Då blev hon totalt rasande på mig & sa att det var typiskt alla invandrare att tro att man bara kan gå före. Jag sa "ursäkta?" flera gånger, för förstod inte ett skit vad kärringen menade. Sedan gick jag ifrån henne, men hon fortsatte prata fast jag undrar om hon pratade med sig själv. Rasist fitta!
 
I alla fall så kollade jag om själva tvättstugan var bokad, men det var den inte. Hade missat en timme, men spelade ingen roll. Så jag bokade den direkt & hämtade all tvätt som jag hade. Och rasist-kärringen kollade surt på mig hela tiden när jag sprang förbi henne. Jag ville spotta på henne seriöst, för hon mumlade något om att alla invandrare tog hennes liv ifrån henne, haha. Hoppas någon gör det på riktigt!
 
Men nu är allt tvättat för min del & jag är nöjd. Hatar att behöva åka upp & ner till tvättstugan för att byta tvättmaskiner hela tiden & denna väntan. Men man måste tvätta... Ska försöka få igenom att skaffa dusch istället här i lägenheten & en tvättmaskin så slipper jag alltid krig där nere. Orkar inte med det längre, jag ska kunna tvätta utan att få uppklippta lås, höra rasistiska påhopp osv.
 
  • 2013-01-23
  • kl.18:00:00
  • Kategori: Allmänt


  • Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg