Akuten ikväll. ( )
Hem Om mig Kontakt

Akuten ikväll.

Har precis kommit hem från akutmottagningen. Ville egentligen inte åka in dit ikväll, men kände mig sämre. Började må illa, blev mer yr i huvudet & fick mer ont i nyckelbenet. Så kände att jag fick ringa till 1177 & höra vad dom hade att tycka till om. Vad jag trodde så ville dom att jag skulle åka in direkt.
 
Så jag hoppade in i bilen & körde till akuten ihop med Sofeya som fick göra mig sällskap där. Satt "bara" 30 minuter i väntrummet pga att jag hade en skallskada, men det kändes som en evighet. Fast Sofeya roade sig med att hitta en person som liknade Rubi. Och visst gjorde han det, fast en äldre version & svensk.
 
Läkarna gjorde inte så mycket med mig ikväll, vilket både var skönt & oroande. Men jag fick remiss till röntgen/ultraljud med nyckelbenet & sedan så ska jag göra någon form av "röntgen" av hjärnan. Så diagnos just nu är hjärnskakning & eventuellt en nyckelbensfraktur. Mysigt!
 


  • Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg