Vad anser jag om ridhjälm? ( )
Hem Om mig Kontakt

Vad anser jag om ridhjälm?

Som ni ser så har jag ridit flera gånger utan hjälm. Än så länge har jag klarat mig ganska bra (peppar, peppar). Har ju ramlat av & skadat mig riktigt illa, men inte pga att jag inte haft hjälm. De gångerna som jag varit med om svåra olyckor har jag faktiskt haft hjälm. Jag har tyvärr inte lärt mig något direkt, suck. Borde kanske göra det... Men vid hoppning & hantering av unghäst så använder jag alltid skyddsväst samt ridhjälm. Sedan tycker jag att ryttare får själva ansvara för sin egen ridning. Tycker det är löjligt av en anläggning att sätta upp regler i ridhus. Jag som ryttare kanske inte VILL ha ridhjälm. Är man över 18 år så bestämmer man över sig själv. Men för det mesta rider jag med ridhjälm som tur är. Det är bara ibland jag är "lat" & tycker det är på något sätt skönare att ha keps eller mössa på mig. Jag vill inte vara utan något, antingen ska det vara hjälm eller keps/mössa. Kanske låter min åsikt idiotiskt, men visst bör man ha en ridhjälm på sig för att överleva ett eventuellt fall. En billig livförsäkring som man brukar säga. Men det är min åsikt & jag har tjafsat många gånger med mina föräldrar om detta.
 
  • 2013-08-12
  • kl.15:51:11
  • Kategori: Stallet


  • Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg