ESC 2013 - semifinal 1 ( )
Hem Om mig Kontakt

ESC 2013 - semifinal 1

1. Österrike
Natália Kelly - Shine
Helt okej låt, sångerskan har en bra röst. Kommer komma långt i tävlingen tror jag & det får jag hoppas.
 
2. Estland
Birgit Õigemeel - Et uus saaks alguse
Synd att landet sjunger på deras hemspråk, låter så fult. Låten är inte bra heller, så tyvärr, en nit.
 
3. Slovenien
Hannah - Straight Into Love
En låt som kommer hamna på nattklubbarna garanterat. Hon har kanske inte den bästa rösten tyvärr, lite skrikig. Men helt klart en plats i finalen!
 
4. Kroatien
Klapa s Mora - Mižerja
Detta hade passat den gamla tävlingen, men inte nu. Usch & fy, så dåligt!
 
5. Danmark
Emmelie de Forest - Only Teardrops
Denna låten gillar jag skarpt! Hoppas denna tjejen hamnar i finalen & även vinner tävlingen. Så duktig!
 
6. Ryssland
Dina Garipova - What If
En fin låt, kommer förhoppningsvis till finalen. Jag kommer rösta på denna låten!
 
7. Ukraina
Zlata Ohnevytj - Gravity
Jag tycker inte att denna låten är bra, den är bara störande. Massa oljud!
 
8. Nederländerna
Anouk - Birds
Hennes röst är konstig & låten är inte i klass med denna tävlingen. Nej tack!
 
9. Montenegro
Who See feat. Nina Žižić - Igranka
Ett typisk låt som jag bara kan älska. Hoppas denna låten går direkt till final, för det är en låt som folk behöver höra.
 
10. Litauen
Andrius Pojavis - Something
Den här låten är bra, hans röst är bra. Så hoppas han får en finalplats.
 
11. Vitryssland
Aljona Lanskaja - Solayoh
Som vanligt ska landet byta låt under tävlingen & det anser jag som inte okej. Men det nyaste bidraget är helt okej. Hoppas på en finalplats trots allt.
 
12. Moldavien
Aliona Moon - O mie
Ingen låt som jag tycker om, men ingen låt jag verkligen hatar heller.
 
13. Irland
Ryan Dolan - Only Love Survives
Bra röst har denna killen, låten är helt okej & kommer hamna i hjärnan på många av oss tittare.
 
14. Cypern
Despina Olympiou - An me thimase
Oj, detta var faktiskt en konstig låt. Att sjunga på grekiska i denna tävlingen var otippat. Inte bra!
 
15. Belgien
Roberto Bellarosa - Love Kills
Helt okej låt, skön rytm som passar att ha i bilen. Kan det bli en finalplats tro?
 
16. Serbien
Moje 3 - Ljubav je svuda
En låt med lite fart i, men ingen låt för finalen.


  • Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg