Äntligen tillbaka i skolan. ( )
Hem Om mig Kontakt

Äntligen tillbaka i skolan.

Idag har jag varit i skolan igen, skönt som fan. Hostar inte heller så mycket som förr (tack vare min hostmedicin). Tyvärr har jag varit snurrig istället, men har kunnat följa med på lektionerna i alla fall. Inte legat hemma med feber & en snorig näsa.
 
Vi såg som vanligt på en film, inte direkt någon hit, men nyttigt. Sedan så möblerade vi om klassrummet så det blev som en matsal. Vi satt fyra vid varje bord & väntade på läraren som försvann ett tag. När hon kom tillbaka så hade hon tillbringare med vatten med sig. Även plastmuggar, sugrör, skedar & hakklappar. Meningen var att vi skulle mata varandra. Melanie paxade mig, haha. Läskigt! Så när hon matade mig så skulle jag blunda. Allt handlade om samarbete & att man skulle prata med varandra, ett samspel. Jag fick även mata Melanie efteråt. Det gick så bra så, men istället för att gapa så började hon att skratta, haha.
 
På eftermiddagen var vi på studiebesök & det var intressant. Dom som ville fick testa permobiler. Livsfarliga i trafiken kan jag säga, haha. Blev kanske lite långdraget där & även väldigt varmt. Men det är bra att lektionerna inte bara är i skolan mellan fyra väggar. För att vara undersköterska är inte ett teoretiskt arbete.
 
Hakklappen som vi använde idag.
  • 2012-09-10
  • kl.16:00:00
  • Kategori: Skolan


  • Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg