Körlektionen idag. ( )
Hem Om mig Kontakt

Körlektionen idag.

Idag har jag återigen varit på trafikskolan & övningskört. Det gick mycket bättre än förra gången, man blir ju hela tiden bättre & bättre. Såklart det finns motgångar, men det är sådant man jobbar förbi. Idag fortsatte vi med att starta i backe & jag hade inga problem alls denna gången. Gick så fint så!
 
Sedan så började vi med något helt nytt; att köra i korsning. Det är svårt att förklara hur vi gjorde, men det var så att man skulle köra på tvåans växel hela tiden & bromsa, överblicka på trafiken, ställa bilen på positionen & sedan köra. Då körde vi i ett mindre område där det var bilar som stod parkerade så man skulle svänga in bakom dom bilarna så det var inte bara att köra rakt fram i korsningen. Liksom det kan jag ju?! Men detta var någon konstig övning med korsningar... Bra att jag får lära mig i alla fall.
 
När jag körde tillbaka till trafikskolan så stannade jag för tåget kom. Då fick jag även stänga av bilen. Lite sådär miljövänligt. Det hade inte jag gjort om det hade varit min bil. Hade suttit där & gasat, haha. Jag är väldigt duktig på att köra tycker min lärare & blir bättre för varje gång. Det är roligt att höra! Jag är ju som sagt där för att lära mig. Sitter inte i deras bil & leker, för det är liksom mina pengar som jag slänger ut för att jag sedan ska kunna få ett körkort.
 
En sådan här bil som Rubi vill jag ska ha; Opel Astra (Mazda) HAHA xD
  • 2012-09-12
  • kl.13:00:00
  • Kategori: Skolan


  • Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg