Mannen som fick sitta ensam i bussen. ( )
Hem Om mig Kontakt

Mannen som fick sitta ensam i bussen.

Idag när jag satt på bussen hem från stan så var det som vanligt fullt & man fick dela plats med någon okänd människa. Hela bussen var full med (ursäkta!) fjortisar & tjejer som hade ansiktet fullt med skrot, även kallat piercingar & töjningar. Men det var inte om dessa människor jag skulle skriva om. Utan det var som sagt fullt i bussen så massor av folk fick stå. Men det fanns en plats bredvid en man i 40-års åldern. Skulle gissa att han var från Serbien/Bosnien. Alla såg denna platsen, men det var ingen som satte sig bredvid honom. Så fort det blev en ledig plats i sätet framför honom så satte sig en blond fjortis där istället. Eftersom jag klev på bussen först så hade ingen chans att sätta mig bredvid honom, annars hade jag givetvis gjort det.

Hur tror ni att denna mannen kände eller?! Han har fan inte gjort något fel. Men jag vet hur samhället fungerar idag. Eftersom jag åker buss dagligen så både ser & hör jag vad folk säger. Det är fan rasistiskt! Den här mannen som fick sitta ensam bor nära mig & vad jag vet så åker han buss ofta. Nästa gång ska jag sätta mig bredvid honom för att visa alla äckliga fjortisar hur man behandlar människor. Alla är lika mycket värda, svarta som vita. Och ge fan i att kasta en jävla tidning på honom i bussen!
 
Hittade bara denna bilden som jag tagit på en buss, haha. Rolig historia bakom...
  • 2012-09-14
  • kl.20:00:00
  • Kategori: Resor


  • Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg