Börja träna kickboxning. ( )
Hem Om mig Kontakt

Börja träna kickboxning.

Skulle egentligen börjat träna kickboxning idag, men var alldeles för trött idag. Sedan är jag ju inte helt frisk än & då ska jag ju inte heller träna. Kanske är bästa att vänta några dagar till... Fast det har jag ingen lust med.
 
Kommer träna privat, dvs inte ihop med massa okända killar/tjejer i en svettig lektionssal. Det är både på gott & ont tycker jag. Dels för man lär sig mer om man får träna med olika personer, men samtidigt så får man inte det för man kanske får stå & öva ihop med värsta lilla mjukisen som inte vågar slå. Då sänker ju den människan mig?! Så jag tränar privat med några vänner, varav Rubi & Emil går i kickboxning på hög nivå. Så det är jag & Sofeya som försöker lära oss, haha. Nu hinner ju inte Rubi träna mer oss varje dag/vecka, så vi får stå ut med Emil. Men det ska gå så bra så. Han ska tydligen vara lika bra & en lika bra fighter som använder eltejp på händerna, haha. Det är lite kul.
 
Varför gör jag detta? Det är självklart inte för att gå ner i vikt som alla andra tjejer strävar efter i sina bloggar. För mig handlar allting om att vara nöjd med sig själv & det är jag. Men visst, klart jag behöver gå ner i vikt, men det är inget som är akut. Jag ska börja träna kickboxning för jag vill kunna självförsvar bättre. Givetvis så kan jag redan slåss, men jag vill kunna känna mig säkrare på gatorna till exempel på väg hem från en fest på natten. Nu får jag ju inte bara gå fram & boxa till någon, men det hade jag inte heller tänkt. Utan detta handlar om ifall någon kille/tjej försöker göra någon form av övergrepp & jag måste komma loss. Att kunna självförsvar är bra & jag är intresserad av kampsporter överhuvudtaget. Jag ska lära mig MMA efter detta. Varför inte lära sig när det är gratis?
 


  • Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg