Jag har mykoplasma. ( )
Hem Om mig Kontakt

Jag har mykoplasma.

Förra veckan hade jag en tid på vårdcentralen pga min hosta som aldrig släpper. Har ju tidigare varit där & då även blivit skickad vidare till röntgen. Men dom hittade inga direkta fel förutom att min vänstra lunga är fortfarande "punkterad" eller vad man ska säga. Kan ju leva med det & klagar i alla fall inte. Men så slutar inte denna jävla hostan & det blir bara värre. Får feber till & från, har ingen aptit, huvudvärk & nu har min mage börjat göra ont samtidigt som jag sjunker otroligt mycket i vikt. Så jag sökte mig till vårdcentralen där dom tog massor med blodprover på mig, längde mig & även vägde mig. Jag hade gått ner tre kg på två dagar... Fick även med mig avförningsprover hem som jag skulle göra själv, usch.
 
Idag ringde min läkare & han hade fått provsvaren från blodproven. Det visade sig att jag hade mykoplasma, dvs en sorts lunginflammation. Det har jag gått runt med i tre månader & ingen jävla läkare har sett det. Ändå har jag varit inne där tidigare & även röntgat mig. Jävla kass vården är, tur att jag ska in där & göra den bättre. Det ska jag se till att den blir!
 
Vad händer härnäst då? Jo, jag får inte anstränga mig. Typiskt, men vill ju givetvist bli bättre. Det tar ju så sjukt mycket på kroppen att hosta & vara sjuk. Sedan får jag antibiotika som jag ska äta ett bra tag. Jag kommer bli frisk, men det dröjer enligt läkaren. Åh, jag vill bli frisk nu.
 


  • Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg