Storstädat köket. ( )
Hem Om mig Kontakt

Storstädat köket.

Idag när jag kom hem så fick jag för mig att städa. Så det gjorde jag... Jag slänge ut dammsugaren & dammsög hela köket noga. Ställde ut köksstolarna i vardagsrummet så att jag kom åt ordentligt. Hatar golven hemma för dom är så plastiga & svåra att hålla rena. Känns som om man måste dammsuga 24/7, men vem fan orkar det liksom? Jag orkar inte ens dammsuga varje vecka. Nu när jag är sjuk så orkar jag inte ens det, men det behövdes verkligen.
 
Sedan tog jag & tvättade golvet i köket riktigt noga. Stog & skrubbade med golvmoppen så att fläckarna gick bort. Skönt att det både blev rent & att det luktar gott. Inte för att det spelar någon roll hur det luktar, men det måste bli rent. Hatar när det ligger hårstrån överallt eftersom jag har forbi för just hårstrån.
 
Efter att golven var klara så diskade jag & skurade spisen. Tog sin lilla tid, men det var det värt. Blev ju ett bra resultat. Tog in en lampa & ställde i fönstret så att det såg trevligare ut också. Inte för att den ska vara tänd, men det ser ju mysigare ut. Elpriset är så sjukt dyrt nu, suck. Tog också & hämtade över en större växt från vardagsrummet & satte i fönstret. Blev mycket bättre.
 
Jag har kladdat lite på fönstret, haha.
  • 2012-10-12
  • kl.20:00:00
  • Kategori: Allmänt


  • Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg