Nu blir det en månad med Specialpedagogik. ( )
Hem Om mig Kontakt

Nu blir det en månad med Specialpedagogik.

Första skoldagen efter en månads praktik då. Jätteroligt att träffa klassen! Tyvärr var ganska många borta av okänd anledning. Några kanske har hoppat av & några var antagligen sjuka. Men jag var i alla fall där, fast jag är sjuk (smittar inte om jag inte byter saliv med någon). Hade inte direkt tänk att ha något hångelkalas, haha.
 
Lång skoldag, mycket genomgång om kommande kurs som heter Specialpedagogik 1. Jag tycker väl att det är halvintressant. Det handlar mycket om asberger, autism, depression, Tourettes syndrom & så. Såklart jag lär mig & det är viktigt. Det är ju därför jag är i skolan. Samtidigt tycker jag det är roligt. Skönt att det inte är någon mer praktik nu i höst/vinter.
 
Blev tyvärr mycket dötid, men så är det ibland. Lugn start ändå. Vi såg några filmer på Youtube på en kille som hade Tourettes syndrom & sedan från när Glada Hudiksteatern var med i Melodifestivalen 2010. Så vi gjorde ändå lite. Vi fick även veckans uppgift & det är en väldigt stor. Man ska skriva om tre funktionshinder & beskriva hur dom påverkar människorna som lever med det. Jag valde Tourettes syndrom, depression & stroke. Varför? Jo, för mamma har jobbat med barn & ungdomar som har Tourettes syndrom så hon kan hjälpa mig med det området. Depression kan jag mycket om själv. Jag har aldrig haft diagnosen, men jag har varit inne i depressioner. Och jag känner en som haft en stroke så kan fråga denna personen om detta. Enklare än så blir det inte.
 
  • 2012-10-15
  • kl.17:15:00
  • Kategori: Skolan


  • Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg