En mycket bra körlektion. ( )
Hem Om mig Kontakt

En mycket bra körlektion.

Så var det onsdag igen & för mig innebär det körlektion. Idag blev det att köra gamla bilen igen & nu äntligen kör vi med alkolås. Läraren frågade mig om jag någon gång blåst i ett sådant & det har jag gjort. Så hon visade mig inte utan jag fick göra allting själv & det gick hur bra som helst. Då fick jag en "stjärna" för att jag kan hantera ett alkolås, haha. Och jag kan meddela att jag blåste godkänt, så jag fick köra.
 
Jag har nog aldrig riktigt tyckt att jag har kört bra. Visst har jag kunnat hanterat en bil, men jag har aldrig haft det självförtroendet. Men det ändrades idag! Kanske var det bara en engångsgrej, jag vet inte. Men känslan var riktigt skön. För jag var glad & positiv i min körning. Allting gick ju inte bra, jag gjorde ju vissa tabbar. Men jag kände att jag hade mer kontroll om vad som skedde runt omkring mig. Jag vågar köra på högre växlar i stan osv.
 
Vi övade åter igen på vänstersväng i rondeller. Läraren tyckte faktiskt att det gick såpass bra att momentet avslutades idag. Jag känner mig säker i det & kan öva vidare själv genom livet. Något jag fick lära mig idag var att man får inte göra körfältsbyte på ett övergångsställe, haha. Tror faktiskt jag aldrig tidigare hört det? Står nog inte i boken heller. Ändå har jag läst om övergångsställen, hmm. Men nu vet jag det. Sedan tycker jag andra trafikanter är sjukt dåliga på att blinka ut i rondellen. För jag vet inte vart dom ska när jag ska in. Det kan lätt bli missförstånd. Men jag är annars sjukt nöjd med min körning idag & hoppas att nästa blir också lika bra (om inte bättre).
 
  • 2012-10-17
  • kl.11:50:00
  • Kategori: Skolan


  • Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg