Tandläkarbesöket idag. ( )
Hem Om mig Kontakt

Tandläkarbesöket idag.

Idag har jag varit hos tandläkaren. Kan säga att jag var på ett nytt ställe efter att jag flyttade hit, men att ska nu byta ställe igen. Fy fan vilken hemsk tandläkare jag hade. För det första så spritade hon händerna på fel sätt. Hon använde alldeles för mycket sprit (det rann ner i käften på mig). Sedan fick jag inte bedövning när jag bad om det flera gånger. Hon sa att det inte behövdes & det står i vårdgarantin att jag som vårdtagare har rätt att kräva bedövning. Men nejdå...
 
Satt där hur länge som helst & det blev inte mycket gjort. Tandläkaren var sjukt seg & tog hur mycket röntgenbilder som helst. Det som blev resulterat var att jag hade några lagningar som hade gått upp & en visdomstand som måste dras ut. Då sa jag till henne att jag ska ha Midazolam (typ sövande) när jag lagar hålen. Vad tror ni att hon svarade? Jo, att det inte var säkert. Herregud, jag vet väl för helvete vad jag behöver & vad jag har haft innan. Det står ju i mina journaler. Varsegod för henne att läsa om hon nu kan det. Tydligen inte! Sedan sa jag åt henne att jag ska vara nedsöv när dom drar ut visdomstanden, men det gick hon eventuellt med på.
 
Hmm, vad fan är det för fel på tandläkare? Finns det inga bra? Jag har sår i hela käften nu efter att hon har grävt där. Ska tillbaka snart för att träffa en annan tandläkare för det blev ju som sagt inte så mycket gjort. För hon som jag hade idag fick inte göra så mycket idag. Så jag sa åt henne att jag skulle pröva en annan. Men jag tror fan inte den människan är bättre. Tror inte jag får bedövning för henne heller. Jag ska prata med en privat tandläkare. Känns lite mer fräschare!
 


  • Kategorier

    Arkiv

    Senaste inlägg